#1: Mobil-optimering

online markedsføring mobil contentMobile optimering inkluderer responsive hjemmesider og landing pages, mobil annoncering, og specifik indhold. Der formodes at være over 2 billion mobiltelefoner verden over i 2016.
Det er en fjerde del af verdens befolkning og vil ændre spillereglerne for markedsføring og Online markedsføring.

Forretningsverdenen følger nu med ved at bruge næsten halvdelen af det digitale annoncerings budget på mobiltelefoner, en 50% stigning i forhold til 2014.  Flere og flere benytter sig også af mobil-responsive e-mail kampagner.


 

#2: De sociale medier er populære

online markedsføring sociale medierSociale medier, socialt engagement, social netværk, sociale hjemmesider. Verdenen er blevet ”social”, og marketing er den sociale sommerfugl. Der forventes at blive brugt mere end $8.3 billioner på social media annoncering i 2015.

De sociale medier’s marketing trends i 2015 har deres rødder i personliggørelse. Den mængde af data de har adgang til – giver mange muligheder for at give kunderne præcis det de gerne vil have. Virksomheder kan give præcis målrettede beskeder på f. eks. Facebook, på Pinterest, Instagram, og Twitter.

For at bevare kontakten til dine kunder vil du møde dem der hvor de er.

Der kommer sandsynligvis mere og mere  live-streaming på de sociale medier. I forbindelse med landing pages vil man se flere og flere videos brugt til præsentation og meget andet.


 

#3: Content marketing bliver mere vigtig

online markedsføring content marketingTraditionel annoncering råber til kunderne og Content marketing taler til dem.

I takt med at mobiltelefoner og social media marketing overtager traditional annoncering er behovet for platform-specifik indhold større en nogensinde.
Content marketing spiller en større og større rolle i markedsførings strategien. 80% af beslutningstagerne i forretningsverdenen foretrækker at hente information om en virksomhed fra artikler i stedet for annoncering.

Sponsorerede Spotify spillelister, Pinterest tavler, og LinkedIn sider er andre gode steder for Content marketing. Hvad angår landing pages er det en god ide at bruge udtryk en læser søger efter at have læst dit indhold, så kunden med det samme får et indtryk af at være landet det rigtige sted. Når kunden er landet, fortsæt din marketing strategi ved at tilbyde relevant indhold som eBøger, gratis prøver, og how-to videoer.