Hvem er bedst ved online annoncering?

facebook-google-online-annonceringFacebook annonce kampagner ser ud til at være billigere end Google AdWords kampagner. Men det er vigtigt at se på de relative succes rater. Når man annoncerer med bestemte keywords hos Google, ser det ud til at det giver en højere konverterings rate fordi kunderne du når, allerede er købeklar ud fra deres søgning.

Igennem en Facebook kampagne kan du nå bred ud for lave omkostninger, men der er muligvis ikke lige så meget click-through forretning. Som konstateret tidligere her, værdien af en Facebook kampagne er at få ordet ud, at sprede dit budskab til nye kunder så de bliver opmærksom på din vare.

Ideelt set kan din forretning med fordel bruge begge ressourcer.
En strategi kunne være, at dele dit online marketing budget mellem de 2 platforme, eller også laver du en fordeling udfra din aktuelle målsætning. Har du et nyt produkt som du vil promovere? I dette tilfælde giver det mening at investere i Facebook annoncer som er nøje tilpasset til din målgruppe. På den anden side, hvis du har et etableret produkt, så vil du nok være mest interesseret i ROI. Her vil du måske hellere investere i Google Adwords annoncer.

Begge platforme tilbyder glimrende analyse værktøjer så du kan følge effektiviteten af dine kampagner. Jeg synes den bedste tilgang er at eksperimentere med begge typer annoncering for at se hvad der giver de bedste resultater.